Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Thompson, Ian (Hrsg.)
Titel: Designing tasks in secondary education.
Enhancing subject understanding and student engagement.
Quelle: New York, NY: Routledge (2014)     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9780415712330 (gebundene Ausgabe); 9780415712347 (Taschenbuch); 9781315755434 (E-Book)
Schlagwörter: Secondary education; Secondary Education; Sekundarbereich; Curriculum; Lehrplan; Rahmenplan; Lernpsychologie; Aufgabenanalyse; Allgemein bildendes Schulwesen; Allgemeinbildung; Bildung; Erziehung
Abstract: "Engaging students in learning about their subject is a central concern for all teachers and teacher educators. How teachers view and use the pedagogic potential of different tasks to engage pupils with knowledge in different subjects, is central to this endeavour. Designing Tasks in Secondary Education explores models for effective task design, helping you translate the curriculum into the tasks and activities that you ask your students to do in order to facilitate developmental or higher-level understanding of curriculum content. Written by experts in the field of education from a range of subjects and including a foreword written by renowned author Professor Walter Doyle, this book spans an international context and offers a refreshing alternative of how to plan and design tasks that will not only intellectually stimulate but improve teaching quality. Key topics explored include:Designing tasks which engage learners with knowledgePolicy perspectives on task designDesigning cognitively demanding classroom tasksTask design issues in the secondary subjectsDesigning Tasks in Secondary Education offers essential insight into task design and its importance for enhancing subject understanding and student engagement. It will challenge and support all education professionals concerned with issues of curriculum design, subject knowledge, classroom organisation, agency in the learning process and teaching quality"--Provided by publisher.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/4/11
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: