Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Middleton, Michael; Perks, Kevin
Titel: Motivation to learn.
Transforming classroom culture to support student achievement.
Quelle: Thousand Oaks, California: Corwin (2014), IX, 229 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Classroom insights from educational psychology
Beigaben: Illustrationen; Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9781412986717; 1412986710
Schlagwörter: Motivation; Bildung; Erziehung; Bildungsmotivation
Abstract: Understanding student motivation. What is motivation to learn? -- How do teacher beliefs influence motivation? -- Classroom practices and strategies. Promoting student voice -- Designing meaningful learning tasks -- Promoting challenge with success -- Building positive relationships around learning -- Maintaining and sustaining motivation. Sustaining motivation over time -- The social context of motivation -- Maintaining self-motivation. Harness the power of motivation to transform the learning experience! When properly channeled, motivation propels learning forward. Yet teachers across all grade levels and disciplines struggle to recognize and cultivate this dynamic, social force in the classroom. This essential resource proves that all students are motivated to learn, and provides authentic tools to create and sustain a classroom community that is highly engaged. You'll discover: Reflection activities that promote student voice and self-efficacy as well as assess existing motivation levels, Case studies and best practices based on current motivation theory and research, Strategies to design meaningful learning tasks and build positive relationships with students and colleagues. -- Provided by publisher.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/3/09
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: