Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Deane, Neil; Rumlich, Dominik
Titel: Using comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?
Quelle: Aus: Eisenmann, Maria (Hrsg.); Hempel, Margit (Hrsg.); Ludwig, Christian (Hrsg.): Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht. Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion. Duisburg: Univ.-Verl. Rhein-Ruhr (2013) S. 183-204
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Sammelwerksbeitrag
ISBN: 978-3-942158-76-3; 978-3-942158-77-0
Schlagwörter: Unterricht; Didaktik; Bildungsforschung; Fremdsprachiger Spracherwerb; Fremdsprachenkenntnisse; Fremdsprache; Fachdidaktik; Comic; Medien; Literaturunterricht; Sekundarstufe I; Interesse
Abstract: Results of research conducted in the field of EFL have generally concluded that the use of authentic materials in the classroom leads to increased motivation and an enjoyable learning environment. The use of comics in this context has also been favourably welcomed as they can provide an entertaining source of input and are easily obtainable. In conclusion, their use in the classroom appears to be an excellent resource for any teacher wishing to support students’ learning through authentic materials. After a brief overview of notions such as authenticity, intercultural learning, learner autonomy, and the theory pertaining to the use of comics in the classroom, this paper seeks to critically evaluate the afore-mentioned conclusion on the basis of a case study with 150 learners, who completed a questionnaire on the use of comics in the language classroom. The results show that the initial assumption on the usefulness of comics is partly invalid since the popularity of comics is strongly related to students’ age and interest, for instance. In our essay, we are going to argue that autonomous language learning could be a practical solution to this dilemma.
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2017-06
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: