Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Institution: OECD
Titel: Netherlands 2016: Foundations for the Future.
Quelle: Paris: OECD Publishing (2016), 161 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext (1); Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext (2); Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext (3)  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Reviews of National Policies for Education
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISSN: 1990-0198
ISBN: 9789264257658
DOI: 10.1787/9789264257658-en
Schlagwörter: Niederlande; Bildungspolitik; Performance; Performanz; Bildungssystem; Verbesserung; Verbesserungsvorschlag; Leistungsmessung; Zukunftsperspektive; Qualitätssicherung; Evaluation
Abstract:

"How can the Netherlands move its school system 'from good to great'? This [OECD Reviews of National Policies for Education] report draws on international experience to look at ways in which the strong Dutch school system might go further still on the path to excellence. Clearly the Dutch school system is one of the best in the OECD, as measured by PISA and PIAAC and is also equitable, with a very low proportion of poor performers. The report therefore proposes an incremental approach to reform, building on strengths while responding to some emerging challenges. The Netherlands should strengthen the quality of early childhood education and care, revisit policies related to early tracking with more objective testing and track decisions, and enhance the permeability of the system. It should develop the professionalism of teachers and school leaders through enhanced collective learning and working, while at the same time strengthening accountability and capacity in school boards. This report will be valuable not only for the Netherlands, but also to the many other education systems looking to raise their performance who are interested in the example of the Netherlands." [Abstract: Site editor’s information]
Erfasst von: Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Update: Neueintrag 2016-10
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: