Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Finkbeiner, Claudia; Knierim, Markus; Smasal, Marc; Ludwig, Peter H.
Titel: Self-regulated cooperative EFL reading tasks.
Students’ strategy use and teachers’ support.
Quelle: In: Language awareness, 21 (2012) 1-2, S. 57-83
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN: 0965-8416; 1747-7565
DOI: 10.1080/09658416.2011.639892
Schlagwörter: Englischunterricht; Lesen; Sprachenlernen; Selbstregulation; Lehrer; Lehrerin; Unterstützung; Empirische Untersuchung; Lerntechnik; Selbstständiges Lernen; Selbstgesteuertes Lernen; Fremdsprachenforschung; Aufgabenorientierung; Forschungsprojekt; Englisch als Zweitsprache; Videoanalyse; Schüler; Schülerin; 9. Schuljahr; Laborstudie; Feldforschung; Deutschland
Abstract: The ADEQUA research project has gained empirical evidence on how the situationally adequate use of learning strategies can be facilitated during cooperative reading tasks in the EFL (English as a foreign language) classroom. Two video studies were conducted with ninth-grade EFL learners in German schools: the first (laboratory) study investigated the students’ use of strategies while working in dyads and without teacher support on a given task. The second study, a field study, focused on teachers’ actions to support their students while working on a series of tasks in their regular classrooms. In this paper, we present the findings from a specific subsample of students (n = 30 from the first study and n = 228 from the second one), focusing on (1) the extent to which the students employed specific strategies adequately and successfully, and (2) the types of support actions taken by the teachers and to what extent these actions facilitated the students’ strategy use. The microanalytic approach adopted here allows us to identify those strategies which especially appear to require a teacher’s support in order to be employed more adequately and successfully. Furthermore, by distinguishing between teachers’ support actions which are more versus less conducive to self-regulation and facilitating students’ strategy use, we are able to provide recommendations on how to fine-tune teachers’ assistance. (Verlag).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-11
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  



Laut Auskunft der Elektronischen Zeitschriftendatenbank (EZB) ist der Artikel in der Online-Ausgabe der Zeitschrift "Language awareness" kostenpflichtig erschienen



Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language awareness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: