Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Harteis, Christian (Hrsg.); Rausch, Andreas (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.)
Titel: Discourses on professional learning.
On the boundary between learning and working.
Quelle: Dordrecht: Springer (2014), XIV, 395 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and practice-based learning. 9
Beigaben: grafische Darstellungen
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-94-007-7011-9; 978-94-007-7012-6
DOI: 10.1007/978-94-007-7012-6
Schlagwörter: Berufspädagogik; Erwachsenenbildung; Arbeitsplatz; Lernumgebung; Arbeitsumgebung; Lebenslanges Lernen; Berufliche Bildung; Arbeitsplatzbezogene Weiterbildung; Betriebliche Weiterbildung; Analyse; Lernprozess; Berufsbildung; Forschung; Unternehmensorganisation; Empirische Untersuchung; Lernforschung; Praxisbezug; Informelles Lernen; Lernerfahrung; Berufsausbildung; Ausbildung; Praktikum; Student; Studentin; Gesundheitsberuf; Medizin; Kollaboration; Lerngemeinschaft; Deutschland
Abstract: This book analyses and elaborates on learning processes within work environments and explores professional learning. It presents research indicating general characteristics of the work environment that support learning, as well as barriers to workplace learning. Themes of professional development, lifelong learning and business organisation emerge through the chapters and contributions explore theoretical and empirical analyses on the boundary between working and learning in various contexts and with various methodological approaches. Readers will discover how current workplace learning approaches can emphasise the learning potential of the work environment and how workplaces can combine the application of competence that is working, with its acquisition or learning. Through these chapters, we learn about the educational challenge to design workplaces as environments of rich learning potential without neglecting business demands. Expert authors explore how learning and working are both to be considered as two common aspects of an individual’s activity. Complexity, significance, integrity and variety of assigned work tasks as well as scope of action, interaction and feedback within its processing, turn out to be crucial work characteristics, amongst others revealed in these chapters. Part of the Professional and Practice-based Learning series, this book will appeal to anyone with an interest in workplaces as learning environments: those within government, community or business agencies and within the research communities in education, psychology, sociology and business management will find it of great interest. (Verlag).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-09
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: