Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Green, Bill (Hrsg.); Hopwood, Nick (Hrsg.)
Titel: The body in professional practice, learning and education.
Body/practice.
Quelle: Cham u.a.: Springer (2015), XVI, 265 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and practice-based learning. 11
Beigaben: Illustratioen; Diagramme
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-3-319-00139-5; 978-3-319-00140-1
DOI: 10.1007/978-3-319-00140-1
Schlagwörter: Berufspädagogik; Erwachsenenbildung; Körper (Biol); Körperlichkeit; Berufliche Bildung; Lernen; Analyse; Empirische Untersuchung; Forscher; Praxis; Ausbildung; Berufspraxis; Philosophie; Berufsausbildung; Berufsbildung; Studie; Denken; Gesundheitsberuf; Medizinische Ausbildung; Ethnographie; Feldforschung; Lehrer; Lehrerin; Lehren; Schule; Klassenraum
Abstract: The body matters, in practice. How then might we think about the body in our work in and on professional practice, learning and education? What value is there in realising and articulating the notion of the professional practitioner as crucially embodied? Beyond that, what of conceiving of the professional practice field itself as a living corporate body? How is the body implicated in understanding and researching professional practice, learning and education? Body/Practice is an extensive volume dedicated to exploring these and related questions, philosophically and empirically. It constitutes a rare but much needed reframing of scholarship relating to professional practice and its relation with professional learning and professional education more generally. It takes bodies seriously, developing theoretical frameworks, offering detailed analyses from empirical studies, and opening up questions of representation. The book is organized into four parts: I. ‘Introducing the Body in Professional Practice, Learning and Education’; II. ‘Thinking with the Body in Professional Practice’; III. ‘The Body in Question in Health Professional Education and Practice’; IV. ‘Concluding Reflections’. It brings together researchers from a range of disciplinary and professional practice fields, including particular reference to Health and Education. Across fifteen chapters, the authors explore a broad range of issues and challenges with regard to corporeality, practice theory and philosophy, and professional education, providing an innovative, coherent and richly informed account of what it means to bring the body back in, with regard to professional education and beyond. (Verlag).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-09
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: