Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTrede, Franziska (Hrsg.); McEwen, Celina (Hrsg.)
TitelEducating the deliberate professional.
Preparing for future practice.
QuelleCham: Springer (2016), xiii, 234 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProfessional and Practice-based Learning. 17
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-32956-7; 978-3-319-32958-1
DOI10.1007/978-3-319-32958-1
SchlagwörterBildungsforschung; Lernen; Unterrichtsmethode; Kritische Theorie; Ausbildung; Berufsausbildung; Arbeitsplatz; Beruf; Berufspraxis; Berufspädagogik; Fachkraft; Hochschulbildung; Universität; Hochschule; Modell; Australien
AbstractThis book takes a fresh look at professional practice and professional education. In times of increased managerialism of academic teaching and a focus on graduate learning outcomes, it discusses possibilities to teach and learn otherwise. A deliberate professional is someone who consciously, thoughtfully and courageously makes choices about how to act and be in the practice world. A pedagogy of deliberateness is introduced that focuses on developing the following four characteristics of professionals: (1) deliberating on the complexity of practice and workplace cultures and environments; (2) understanding what is probable, possible and impossible in relation to existing and changing practices; (3) taking a deliberate stance in positioning oneself in practice as well as in making technical decisions; and (4) being aware of and responsible for the consequences of actions taken or actions not taken in relation to the 'doing', 'saying', 'knowing' and 'relating' in practice. Educating the deliberate professional is a comprehensive volume that carves out and explores a framework for a pedagogy of deliberateness that goes beyond educating reflective and deliberative practitioners. As a whole, this book argues for the importance of educating deliberate professionals, because, in the current higher education climate, there is a need to reconcile critique (thinking), participation (doing) and moral responsibility (relating to others) in professional practice and professional education. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: