Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Trede, Franziska (Hrsg.); McEwen, Celina (Hrsg.)
Titel: Educating the deliberate professional.
Preparing for future practice.
Quelle: Cham: Springer (2016), xiii, 234 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and Practice-based Learning. 17
Beigaben: Illustrationen
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-3-319-32956-7; 978-3-319-32958-1
DOI: 10.1007/978-3-319-32958-1
Schlagwörter: Berufspädagogik; Hochschulwesen; Berufspraxis; Arbeitsplatz; Berufsausbildung; Ausbildung; Hochschule; Hochschulbildung; Unterrichtsmethode; Beruf; Universität; Fachkraft; Bildungsforschung; Modell; Kritische Theorie; Lernen; Australien
Abstract: This book takes a fresh look at professional practice and professional education. In times of increased managerialism of academic teaching and a focus on graduate learning outcomes, it discusses possibilities to teach and learn otherwise. A deliberate professional is someone who consciously, thoughtfully and courageously makes choices about how to act and be in the practice world. A pedagogy of deliberateness is introduced that focuses on developing the following four characteristics of professionals: (1) deliberating on the complexity of practice and workplace cultures and environments; (2) understanding what is probable, possible and impossible in relation to existing and changing practices; (3) taking a deliberate stance in positioning oneself in practice as well as in making technical decisions; and (4) being aware of and responsible for the consequences of actions taken or actions not taken in relation to the ‘doing’, ‘saying’, ‘knowing’ and ‘relating’ in practice. Educating the deliberate professional is a comprehensive volume that carves out and explores a framework for a pedagogy of deliberateness that goes beyond educating reflective and deliberative practitioners. As a whole, this book argues for the importance of educating deliberate professionals, because, in the current higher education climate, there is a need to reconcile critique (thinking), participation (doing) and moral responsibility (relating to others) in professional practice and professional education. (Verlag).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-08
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: