Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Kennedy, Monica (Hrsg.); Billett, Stephen (Hrsg.); Gherardi, Silvia (Hrsg.); Grealish, Laurie (Hrsg.)
Titel: Practice-based learning in higher education.
Jostling cultures.
Quelle: Dordrecht: Springer (2015), IX, 189 Seiten
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and practice-based learning. 10
Beigaben: Illustrationen
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-94-017-9501-2; 978-94-017-9502-9
DOI: 10.1007/978-94-017-9502-9
Schlagwörter: Studium; Universität; Hochschule; Hochschulbildung; Curriculum; Lehrplan; Forschung; Lernen; Integration; Arbeit; Beruf; Analyse; Studie; Arbeitsplatz; Unterrichtsmethode; Praxisbezug; Standard; Lehrplangestaltung; Epistemologie; E-Learning; Pädagogik; Fallstudie; Universitäre Erwachsenenbildung; Kulturelle Bildung
Abstract: This book addresses issues confronting universities’ attempts to integrate practice-based learning in higher education curriculum, yet which reveals the jostling of cultures which exist within and amongst the academy, industry, government and professional bodies and other educational providers. The book engages theory in practices, and draws upon research highlighting the issues and transactions that emerge with implementation of work integrated learning arrangements as uses these resources to discuss and develop further both theoretical premises and procedural contributions. The illustrative cases derive utilise metaphors of culture in their exploration of the epistemologies, structures, politics, histories and rituals which constrain program opportunity and success in making these advances. The volume comprises two main sections, the first laying out focal issues in the integration of learning and work in higher education. This section presents the issues at multiple levels of analysis and in theoretical terms. This section provides a foundation for the second section of the book which introduces a number of research studies illustrative of the issues theorised in the first. The cases highlight the practice of workplace and higher education pedagogy. They provide thick descriptions of experiences of integration and are explicitly focused on the implementation of work integrated programs in higher education. The volume commences with an introductory chapter which sets out the range of issues addressed both theoretically and through illustration in the book and a final chapter critically reviews the contributions and acts to provide a cohesive picture of the learning practices of work and higher education and the possibilities of their integration. (Orig.).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-06
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: