Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Filliettaz, Laurent (Hrsg.); Billett, Stephen (Hrsg.)
Titel: Francophone perspectives of learning through work.
Conceptions, traditions and practices.
Quelle: Cham: Springer (2015), VIII, 378 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and practice-based learning. 12
Beigaben: Illustrationen
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-3-319-18668-9; 978-3-319-18669-6
DOI: 10.1007/978-3-319-18669-6
Schlagwörter: Berufsbildung; Ausbildung; Berufsausbildung; Arbeitsplatz; Arbeitnehmer; Lernen; Arbeit; Praxisnahes Lernen; Fachdidaktik; Berufspraxis; Entwicklung; Kooperation; Kindertagesstätte; Konzeptualisierung; Analyse; Curriculum; Lehrplan; Universität; Hochschulausbildung; Hochschulbildung; Forschung; Französisches Sprachgebiet Frankreich; Schweiz; Kanada
Abstract: This book generates a comprehensive account of ways in which practice-based learning has been conceptualized in the Francophone context. Learning for occupations, and the educational and practice-based experiences supporting it are the subject of increased interest and attention globally. Governments, professional bodies, workplaces and workers are now looking for experiences that support the initial and ongoing development of occupational capacities. Consequently, more attention is being given to workplaces as sites for this learning. This focus on learning through work has long been emphasised in the Francophone world, which has developed distinct traditions and conceptions of associations between work and learning. These include ergonomics and professional didactics. Yet, whilst being accepted and of long standing in the Francophone world, these conceptions and traditions, and the practices supporting them are little known about or understood in the Anglophone world, which is the dominant medium for scientific and educational discussion. This book addresses this problem through drawing on accounts from France, Switzerland and Canada that make accessible and elaborate these traditions, conceptions and practices through examples of their applications to occupationally related learning. These accounts offer variations and culturally-specific developments of these traditions, but collectively emphasize a preoccupation with how both work and learning need to be understood through situated considerations of persons enacting their work practice. In this way, they offer noteworthy and worthwhile contributions to contemporary global considerations of learning through work. (Orig.).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-06
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: