Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHopwood, Nick
TitelProfessional practice and learning.
Times, spaces, bodies, things. 1. Aufl.
QuelleCham: Springer (2016), XXIII, 372 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProfessional and practice-based learning. 15
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-319-26162-1; 978-3-319-26164-5
DOI10.1007/978-3-319-26164-5
SchlagwörterKultur; Forschung; Partnerschaft; Tätigkeitstheorie; Eltern; Kind; Fachkompetenz; Lernen; Historik; Arbeitsplatz; Berufspraxis; Berufspädagogik; Philosophie; Erwachsenenbildung; Analyse; Professionalität; Theorie-Praxis-Beziehung; Praktiker
AbstractThis book explores important questions about the relationship between professional practice and learning, and implications of this for how we understand professional expertise. Focusing on work accomplished through partnerships between practitioners and parents with young children, the book explores how connectedness in action is a fluid, evolving accomplishment, with four essential dimensions: times, spaces, bodies, and things. Within a broader sociomaterial perspective, the analysis draws on practice theory and philosophy, bringing different schools of thought into productive contact, including the work of Schatzki, Gherardi, and recent developments in cultural historical activity theory. The book takes a bold view, suggesting practices and learning are entwined but distinctive phenomena. A clear and novel framework is developed, based on this idea. The argument goes further by demonstrating how new, coproductive relationships between professionals and clients can intensify the pedagogic nature of professional work, and showing how professionals can support others' learning when the knowledge they are working with, and sense of what is to be learned, are uncertain, incomplete, and fragile. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: