Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autor: Hopwood, Nick
Titel: Professional practice and learning.
Times, spaces, bodies, things. 1. Aufl.
Quelle: Cham: Springer (2016), XXIII, 372 S.
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Professional and practice-based learning. 15
Beigaben: Illustrationen; Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; online; Monographie
ISBN: 978-3-319-26162-1; 978-3-319-26164-5
DOI: 10.1007/978-3-319-26164-5
Schlagwörter: Berufspädagogik; Erwachsenenbildung; Professionalität; Partnerschaft; Berufspraxis; Lernen; Fachkompetenz; Praktiker; Eltern; Kind; Analyse; Philosophie; Theorie-Praxis-Beziehung; Tätigkeitstheorie; Kultur; Historik; Forschung; Arbeitsplatz; Ethnographie; Berufliche Bildung
Abstract: This book explores important questions about the relationship between professional practice and learning, and implications of this for how we understand professional expertise. Focusing on work accomplished through partnerships between practitioners and parents with young children, the book explores how connectedness in action is a fluid, evolving accomplishment, with four essential dimensions: times, spaces, bodies, and things. Within a broader sociomaterial perspective, the analysis draws on practice theory and philosophy, bringing different schools of thought into productive contact, including the work of Schatzki, Gherardi, and recent developments in cultural historical activity theory. The book takes a bold view, suggesting practices and learning are entwined but distinctive phenomena. A clear and novel framework is developed, based on this idea. The argument goes further by demonstrating how new, coproductive relationships between professionals and clients can intensify the pedagogic nature of professional work, and showing how professionals can support others’ learning when the knowledge they are working with, and sense of what is to be learned, are uncertain, incomplete, and fragile. (Orig.).
Erfasst von: Externer Selbsteintrag
Update: Neueintrag 2016-06
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: