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InstitutionEuropäische Kommission / Education, Audiovisual and Culture Executive Agency
TitelFinancing Schools in Europe: Mechanisms, Methods and Criteria in Public Funding.
QuelleLuxembourg: Eurydice (2014), 101 S.
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BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-92-9201-576-3
DOI10.2797/7857
SchlagwörterBildung; Statistische Auswertung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsverwaltung; Datenanalyse; Finanzierung; Struktur; Europäische Union; Europa; Island; Liechtenstein; Norwegen; Türkei
AbstractVor dem Hintergrund der 2008 ausgelösten Finanz- und Wirtschaftskrise rief die Europäische Kommission ihre Mitgliedsstaaten dazu auf, zu einer nachhaltigen Finanzierung des öffentlichen Schulwesens zu finden. Dieser systematische Vergleich von 27 Ländern der EU sowie weiteren europäischen Staaten soll dazu dienen, die Länder bei der Suche nach einem effizienten Finanzierungssystem für die staatliche Bildungspolitik zu inspirieren.

This report provides a framework for understanding the structure of funding systems of primary and general secondary education. It delivers an analysis of authority levels involved and the methods and criteria used for determining the level of resources for financing school education. It covers 27 of the 28 EU Member States as well as Iceland, Liechtenstein, Norway and Turkey. The authority levels involved in the transfers and provision of school funding is inextricably linked to the political and administrative set-up in individual countries themselves. With the help of national diagrams on funding flows, the report explains the different mechanisms, methods and priorities when it comes to funding staff, operational goods and services and capital goods.
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
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