Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFernández, Ceneida; Llinares, Salvador; Valls, Julia
TitelLearning to notice students' mathematical thinking through on-line discussions.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 44 (2012) 6, S. 747-759
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0425-y
SchlagwörterSchüler; Lernumgebung; Mathematisches Denken; Dialog; Online
AbstractThe goal of this research is to characterize prospective mathematics teachers' development of professional noticing of students' mathematical thinking in on-line contexts. Specifically, we are interested in how the participation in on-line discussions, when prospective teachers solve specific tasks, supports the development of professional noticing of students' mathematical thinking. Findings show that an aspect in which the on-line discussions, as an example of asynchronous collaborative communication interfaces, support this development is related to the role of writing; participating in an on-line discussion plays a significant role since the final written text is functional as regards the activity of interpreting students' mathematical thinking collaboratively.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: