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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKelle, Sebastian
TitelGame design patterns for learning.
QuelleHerzogenrath: Shaker (2012), 185 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: Heerlen, Open Univ. of the Netherlands, Diss., 2012.
ReiheBerichte aus der Pädagogik
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. [127]-138
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0945-0920
ISBN3-8440-1372-5; 978-3-8440-1372-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Spiel; Lernen; Lernumgebung; Lernspiel; E-Learning; Gestaltung; Hochschulschrift; Konzeption; Standard; Theorie
AbstractWhat do learning games consist of? How to design learning games and what to keep in mind? How to balance educational objectives with good gameplay? What to do if you are a game designer and you want to use e-learning standards for your game? And what to do if you are an instructional designer and you are in desperate need to gamify your content? This publication aims at illuminating these questions, presenting results from a 4 year long PhD project run at CELSTEC, the Center of Learning Sciences and Technologies at the Open University of The Netherlands. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
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