Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLüdemann, Elke
TitelSchooling and the formation of cognitive and non-cognitive outcomes.
QuelleMünchen: ifo Inst. f. Wirtschaftsforschung (2011), IX, 173 S.Verfügbarkeit 
Zugl.: München, Univ., Diss., 2011.
Reiheifo Beiträge zur Wirtschaftsforschung. 39
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 159-173
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-88512-517-X; 978-3-88512-517-4
SchlagwörterBildung; Sekundäranalyse; Bildungschance; Chancengleichheit; Identität; Kognitive Kompetenz; Selbstständigkeit; Bildungsökonomie; Bildungsertrag; Schule; Gegliedertes Schulsystem; Schüler; Abschlussprüfung; Bildungsabschluss; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Zentralabitur; Zweite Generation; Peer Group; Datenanalyse; Migrationshintergrund; Berufswahl; Unternehmer; Internationaler Vergleich; Einflussfaktor; Hochschulschrift; Rechenschaftslegung; Bildungseinrichtung; PISA (Programme for International Student Assessment); Deutschland
AbstractThe subject of this study is a micro econometric analysis of how schooling contributes to the formation of students' cognitive and non-cognitive outcomes. The main emphasis is on investigating the role of educational institutions in the formation of students' cognitive and non-cognitive skills. Besides that, the role of school peers in the formation of occupational intentions is investigated. The analyses employ micro data from international large-scale educational assessments such as PISA and PIRLS in a multivariate framework. Following an introductory chapter, the datasets are introduccd and different aspects of the estimation strategy are discussed. Chapters 2 to 4 investigate the role of different aspects of school accountability in the formation of students' cognitive and non-cognitive skills. Chapters 2 and 3 investigate this topic from an international perspective. Chapter 4 investigates the short-run effects of a national education policy reform towards increased school accountability - namely the introduction of central exit examinations - in several German states. Chapter 5 analyzes the role of early educational tracking for second-generation immigrants' performance in terms of education and labor market outcomes. Chapter 6 shifts the focus from an investigation of the role of institutions to an investigation of the role of peers at school in the formation of entrepreneurial intentions. Finally, the study concludes with a summary of the main findings and policy implications, as well as perspectives for future research. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: