Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenStein, Martin (Hrsg.)
TitelEva-CBTM.
Evaluation of computer based online training programs for mathematics.
QuelleMünster: WTM, Verl. für wiss. Texte und Medien (2012), 73 S.Verfügbarkeit 
ReiheMathematiklernen mit digitalen Medien. 1
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-942197-20-0; 978-3-942197-20-5
SchlagwörterEvaluation; Vergleich; Lernen; Lernumgebung; Computerunterstützter Unterricht; Projekt; Mathematik; Mathematikunterricht; Training; Online
AbstractEva-CBTM is a project for the Evaluation of Computer Based programs for learning and Teaching Mathematics. The idea of Eva-CBTM is to develop a complete system for such an evaluation which is valid, reliable and objective. The evaluation system is based on a process oriented view at computer based practicing of mathematics. The system has the following components: assessment, assistance resp. help, architecture of the system, system of choosing exercises, and degrees of freedom. The consideration of thematic completeness plays an important role in the evaluation process. In the first two papers over 60 platforms for learning and practicing mathematics are presented in short, 15 of them are fully evaluated. The last paper discusses the potential of platforms for presenting more complex tasks, for instance problem solving or modeling. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: