Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacdonald, Carol; Pinheiro, Michelle
TitelVygotskian methods of teaching and learning in the English classroom: the case of grammar.
QuelleIn: Journal for language teaching, 46 (2012) 1, S. 88-102
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
ISBN02599570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Methodik; Grammatik; Kollaboration
AbstractThe paper describes an alternative approach to the teaching of concepts related to the English curriculum, namely literature, writing summaries and grammar. It combines a shift in the theory of school learning development by a combination with a psychological theory of development. The research was conducted over the period of six months with a class of 20 Grade 10 girls at a private convent school. A method was designed which included the concepts of "mediation", "the zone of proximal development," "the double move", using the classical interpretations. In the paper, the research on grammar is described; specifically, parts of speech. The result of this teaching experiment was a very high level of English grammar learning in the classroom. (Verlag, adapt).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: