Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDelaney, Thomas
TitelQuality and quantity of oral participation and English proficiency gains.
QuelleIn: Language teaching research, 16 (2012) 4, S. 467-482Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1362-1688; 1477-0954
DOI10.1177/1362168812455586
SchlagwörterMündliche Beteiligung; Sprachfertigkeit; Sprechanlass; Vergleichende Analyse; Zielsprache; Englischunterricht; Japanisch; Japan
AbstractThere are many reasons to believe that oral participation in the target language (TL) is beneficial for classroom language learners. In addition to the prominence current second language acquisition (SLA) theory gives to processes that assume learner production of the TL (e.g. negotiation of meaning), teachers often view oral participation as a measure of learner involvement. Thus, it is often assumed that learners who participate often are likely to make greater proficiency gains. This correlational study examined this assumption by investigating the relationship between learners' oral participation in classes for English as a foreign language (EFL) at a Japanese university and their gains in TL proficiency. Results indicated that while the quality of learners' participation (accuracy, complexity, and fluency) was positively related to gains in TL ability, quantity of participation was not. While not indicative of a cause-effect relationship, the results suggest that teachers might wish to consider encouraging quality of participation as well as quantity. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language teaching research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: