Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchubring, Gert; Furinghetti, Fulvia; Siu, Man-Keung
TitelIntroduction: the history of mathematics teaching. Indicators for modernization processes in societies.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 44 (2012) 4, S. 457-459
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0445-7
SchlagwörterGeschichte (Histor); Geschichtsdarstellung; Osmanisches Reich; Mathematische Bildung; China; Japan
AbstractFrom the text: The history of mathematics education, i.e. of its teaching and learning, is a research field that has developed rapidly over the last decade. It is represented internationally, among others, by a dedicated journal, and by topic study groups at the International Congresses on Mathematics Education since 2004. Several international congresses have documented the richness of ongoing research. In contrast with earlier traditional practice when it used to be restricted to accounts within specific national histories, present studies are no longer confined to administrational facts and descriptive tasks, but intend to unravel structural patterns and underlying political, social and cultural dimensions.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: