Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLaw, Huk Yuen; Wong, Ngai Ying; Lee, Ngar Yin Louis
TitelA study of espoused values in Hong Kong's mathematics classrooms.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 44 (2012) 1, S. 45-57
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-012-0389-y
SchlagwörterSoziale Interaktion; Lernen; Lehren; Mathematik; Mathematikunterricht; Hongkong
AbstractThis paper explores the values espoused by both teachers and students in Hong Kong's mathematics classrooms. Three secondary schools were selected as cases for investigation. Social interaction in the classroom as a source of continual negotiation between teachers and students is explored so that their espoused values can be interpreted by means of Curtler's definitional framework and identified by triangulating the analyses of the various data sources, including teachers' journals, classroom field notes, lesson transcriptions, and stimulus-recalled interviews. This paper forms part of a wider investigation into effective mathematics classrooms, with a particular focus on how values are embodied in the processes of teaching and learning.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: