Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCsíkos, Csaba; Gábri, Katalin; Lajos, Józsefné; Makara, Ágnes; Nunes, Terezinha; Szendrei, Julianna; Szitányi, Judit; Verschaffel, Lieven; Zsinkó, Erzsébet
Sonst. PersonenCsapó, Beno (Hrsg.); Szendrei, Mària B. (Hrsg.)
TitelFramework for diagnostic assessment of mathematics.
QuelleBudapest: Nemzeti Tankönyvkiadó (2011), 319 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN963-19-7217-8; 978-963-19-7217-7
SchlagwörterTestkonstruktion; Kognitive Entwicklung; Problemlösen; Diagnostischer Test; Pädagogische Diagnostik; Testaufgabe; Testmethodik; Testtheorie; Schulsystem; Schuljahr 01; Schuljahr 02; Schuljahr 03; Schuljahr 04; Schuljahr 05; Schuljahr 06; Sekundarstufe I; Grundschule; Schüler; Schülerleistung; Curriculum; Textverständnis; Algebra; Arithmetik; Geometrie; Grundrechenart; Mathematik; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Mathematisches Modell; Wissenschaftsdisziplin; Leistungsmessung; Modell; Theoriebildung; Ungarn
AbstractIn Chapter 1, the authors provide an overview of psychological issues related to the development, fostering and assessment of mathematical thinking. This chapter discusses the natural process of the development of reasoning using numbers and quantities, which may be encouraged and enhanced by efficient mathematics instruction. [Chapter 2 summarizes] research results related to mathematical literacy and the application of mathematical knowledge. Chapter 3 [...] discusses the organization of mathematics as a scientific discipline, what aspects of this knowledge are appropriate for teaching, what aspects are generally taught at schools, and what kind of content the science of mathematics offers for the task of developing mathematical thinking and for practical applications. [...] In Chapter 4, the authors discuss theoretical issues and practical solutions in the development of frameworks and outline the basic principles guiding the construction of the detailed contents of diagnostic assessments. This chapter serves as a link between the theoretical chapters and the detailed content descriptions. Chapter 5 [...] contains the detailed frameworks of diagnostic assessment. The purpose of this chapter is to provide a basis for the development of measurement tools, the test items. The contents of assessment are grouped according to the three dimensions mentioned above. For the purposes of diagnostic assessment, the first six grades of schooling are considered to constitute a continuous education process. The results of the assessments therefore place students according to their current level of development along scales spanning all six grades. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: