Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIkeno, Norio
TitelNew Theories and Practice in Social Studies in Japan: Is Citizenship Education the Aim of Social Studies as a School Subject?
QuelleIn: Journal of social science education, 11 (2012) 2, S. 24-38Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v11-i2-1198
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Unterrichtsentwicklung; Fächerübergreifender Unterricht; Geografie; Geschichte (Histor); Politische Bildung; Sozialkunde; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Staatsbürgerkunde; Sozialwissenschaften; Modell; Japan
AbstractThis paper aims to introduce new theories and practice in Social Studies in Japan since the 1990s, to outline some trends and characteristics relating to the question 'Is Citizenship Education the aim of Social Studies as a school subject?' and to identify 'Applied' and 'Academic' Social Studies as two separate categories. The Japanese Ministry of Education, Culture, Sport, Science and Technology has long advocated the merits of Applied Social Studies, but recent trends have seen educational researchers and local education administrators actively supporting the reformation and promotion of Social Studies from an 'applied' perspective. Going even further, several schools and districts are so in favour of this development that Citizenship Education has been incorporated as a subject or topic into the school curriculum. However, defence of Academic Social Studies is also deeply rooted; its argument being that Social Studies means Social Sciences. According to this view, Geography, History and Civics (comprising politics, economics and sociology) are treated as distinct fields of Social Studies (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: