Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeong, Yew Hoong; Dindyal, Jaguthsing; Toh, Tin Lam; Quek, Khiok Seng; Tay, Eng Guan
TitelTeacher preparation for a problem-solving curriculum in Singapore.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 6-7, S. 819-831
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-011-0356-z
SchlagwörterProblemlösen; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Curriculum; Unterrichtspraxis; Singapur
AbstractProblem solving is at the heart of the Singapore Mathematics curriculum. However, it remains a challenge for teachers to realise this curricular goal in practice. Here, we review the efforts of Singapore mathematics teacher educators in incorporating problem-solving (teaching) competency in teacher education and PD programmes. We discuss conceptual and practical issues, actions taken and changes made in building teachers' capacity to enact a problem-solving curriculum in a school-based design experiment project. In the project, teachers learnt problem solving, observed and then carried out lessons, using the "Mathematics Practical"-akin to the science practical-as key to instruction and assessment.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: