Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelLessons from PISA for Japan.
QuelleParis: OECD (2012), 207 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStrong performers and successful reformers in education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2220-3621; 2220-363X
ISBN92-64-11851-9; 92-64-11853-5; 978-92-64-11851-5; 978-92-64-11853-9
DOI10.1787/9789264118539-en
SchlagwörterBildungserfolg; Vergleichsuntersuchung; Bildungsgeschichte; Bildungsbeteiligung; Fertigkeit; Leistungsfähigkeit; Computernutzung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Bildungsangebot; Schüler; Lernen; Lernumgebung; Lernmethode; Unterrichtsklima; Computerunterstützter Unterricht; Technologische Entwicklung; Leistungsmessung; Reform; PISA (Programme for International Student Assessment); Finnland; Japan; Kanada; Ontario; Singapur
AbstractFor decades Japan has remained at or near the top of international assessments of student learning; and in the past decade, students in Japan have become more engaged in learning. However, the government aspires to improve learning outcomes even further. [This report] focuses on how Japan is reforming its education system not only to produce better learning outcomes, but to equip students with the skills they need to navigate through the unpredictable labour market of the future and to participate in society as active citizens. This is the second in a series of reports examining how education systems are handling the challenge of preparing their students for a world of interconnected populations, rapid technological change, and instantaneous availability of vast amounts of information. Like the first volume, [referring to the United States], this report presents examples from other countries with consistently high-performing education systems or countries that, by redesigning policies and practices, have been able to improve their education outcomes, as measured by the OECD Programme for International Student Assessment (PISA), the world's most comprehensive and rigorous survey of students' skills and attitudes towards learning. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: