Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenDai, David Yun (Hrsg.)
TitelDesign research on learning and thinking in educational settings.
Enhancing intellectual growth and functioning. 1. publ.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2012), XI, 299 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-88051-3; 978-0-415-88051-0
SchlagwörterFallstudie; Denken; Emotion; Hochbegabung; Intelligenz (Psy); Kognition; Kreativität; Urteilsbildung; Informations- und Kommunikationstechnologie; Medieneinsatz; Interaktion; Kooperatives Lernen; Lehr-Lern-Forschung; Lehr-Lern-Prozess; Lernbedingungen; Lernen; Lernumgebung; Motivation; Wissenserwerb; Lerngemeinschaft; Unterrichtsorganisation; Computerspiel; Computerunterstützter Unterricht; Design; Mathematikunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Intervention; Modell; USA
AbstractThe key question this book addresses is how to identify and create optimal conditions for the kind of learning and development that is especially important for effectively functioning in the 21st century. Taking a new approach to this long-debated issue, it looks at how a design research-based science of learning (with its practical models and related design research) can provide insights and integrated models of how human beings actually function and grow in the social dynamics of educational settings with all their affordances and constraints. More specifically: How can specific domains or subject matters be taught for broad intellectual development? How can technology be integrated in enhancing human functioning? How can the social organization of classroom learning be optimized to create social norms for promoting deep intellectual engagement and personal growth? Part I is concerned with broad conceptual and technical issues regarding cultivating intellectual potential, with a focus on how design research might fill in an important a niche in addressing these issues. Part II presents specific design work in terms of design principles, models, and prototypes. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: