Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Jarvis, Peter (Hrsg.); Watts, Mary (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Routledge international handbook of learning. 1. publ. |
Quelle | London u.a.: Routledge (2012), XXIV, 578 S. |
Reihe | Routledge international handbooks |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-57130-8; 978-0-203-35738-5; 978-0-415-57130-2 |
Schlagwörter | Erziehung; Pädagogik; Kompetenz; Formale Bildung; Non-formale Bildung; Autismus; Emotionale Intelligenz; Gewalt; Identität; Intelligenz (Psy); Kognition; Lernpsychologie; Psychische Entwicklung; Psychoanalyse; Anthropologie; Lebenserfahrung; Frühe Kindheit; Schule; Schüler; Informelles Lernen; Lernen; Lernforschung; Lerntheorie; Lernumgebung; Lernmethode; Arbeitswelt; Evolution; Gehirn; Geschlecht; Neurowissenschaften; Leseschwäche; Sprache; Geografie; Konstruktivismus; Subjekt (Phil); Buddhismus; Christliche Religion; Hinduismus; Islam; Judentum; Konfuzianismus; Religion; Theater; Lernende Organisation; Berufliche Fortbildung; Geisteswissenschaften; Sozialwissenschaften; Soziologie; E-Learning; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Behinderung; Geistige Behinderung; Biografie; Fallbeispiel; Handbuch; Nachschlagewerk; Selbstorganisation; Welt; Erwachsener; Jugendlicher; Afrika; Dänemark; Indien; Lateinamerika |
Abstract | As the understanding of learning focuses on the whole person rather than individual aspects of learning, so the process of learning is beginning to be studied from a wide variety of perspectives and disciplines. This handbook presents an [...] overview of the contemporary research into learning: it brings together a diverse range of specialities with chapters written by leading scholars throughout the world from a wide variety of different approaches. This book captures the complexities of the learning process in seven major parts. [...] 1. Learning and the person; 2. Learning across the lifespan; 3. Learning sites; 4. Learning and disability; 5. Learning across the disciplines; 6. Learning and religious and meaning systems; 7. Geographic cultural systems - broader perspectives. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/3 |