Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEl-Refai, Walid
TitelEffects of computer-supported collaboration script and incomplete concept maps on web design skills in an online design-based learning environment.
QuelleMünchen: Universitätsbibliothek der Ludwig-Maximilians-Universität (2012), XV, 191 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
München, Ludwig-Maximilians-Universität, Diss., 2012.
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:bvb:19-142692
SchlagwörterMediennutzung; Lernerfolg; Lernen; Lernumgebung; Computer; Web-Design; Kollaboration; Dissertation; Effekt; Online
AbstractWeb design skills are an important component of media literacy. The aim of our study was to promote university students´ web design skills through online design-based learning (DBL). Combined in a 2x2-factorial design, two types of scaffolding were implemented in an online DBL environment to support the students through their effort to design, build, modify, and publish web sites on processes and outcomes measures, namely collaboration scripts and incomplete concept maps. The results showed that both treatments had positive effects on collaborative (content-related discourse quality, collaboration skills, and quality of published web sites) and individual (domain-specific knowledge and skills related to the design and building of websites) learning outcomes. There was synergism between the two scaffolds in that the combination of the collaboration script and incomplete concept maps produced the most positive results. To be effective, online DBL thus needs to be enhanced by appropriate scaffolds, and both collaboration scripts and incomplete concept maps are effective examples. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: