Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSpinthourakis, Julia Athena; Lalor, John; Berg, Wolfgang
TitelCultural diversity in the classroom.
A European comparison.
Gefälligkeitsübersetzung: Kulturelle Diversität im Klassenzimmer. Ein europäischer Vergleich.
QuelleWiesbaden: VS Verl. für Sozialwiss. (2011), 227 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheVS research: Crossculture
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-531-18292-6; 978-3-531-93494-5
DOI10.1007/978-3-531-93494-5
SchlagwörterPädagogik; Kultur; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Schule; Interkultureller Faktor; Multikulturelle Gesellschaft; Inklusion; Demokratie; Migration; Nachfolgestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Wertorientierung; Differenz; Integration; Europäische Union; Marokkaner; Migrant; Baltikum; Deutschland; Finnland; Großbritannien; Lettland; Naher Osten; Slowenien; Sowjetunion; Spanien; Ungarn; Zypern
Abstract"The so-called nation states have created ethnical minorities. Also due to migration, cultural diversity is the reality. The multicultural society is strongly reproduced in the schools all over Europe. Cultural diversity in the classroom is increasingly recognized as a potential which should not be neglected. The educational system has, above all, to provide all children with equal opportunities. Experts from Finland, the UK, Hungary, Spain, Greece, Cyprus, and other European states, mostly responsible for teacher education, have contributed to this volume with critical, but constructive remarks on the classroom reality in their countries." (author's abstract). Contents: Wolfgang Berg: Diversity in German Classrooms (9-28); Jßnos Gordon-Györi, Agnes Boreczky, Erzsebet Czachesz, Agnes Vßmos in collaboration with Balßzs Dobos and Andrßs Mßté-Tóth: Multicultural Education in Hungary (29-44); J.A. Spinthourakis and D. Karakatsanis: The Multicultural Class in Greece (45-62); Susana Goncalves: Intercultural Education from a Portuguese Perspective (63-78); Jordi Pamies-Rovira: Moroccan Immigrants at a Secondary School in Catalonia (79-94); John Lalor and Carmel Mulcahy: Curriculum Developments in Diverse Educational Contexts: An Irish Perspective (95-108); Leena Graeffe and Leena Lestinen: Towards Multicultural Education in Finland (109-128); Francesca D'Errico, Giovanna Leone, Tiziana Mastrovito: When Teachers' Intervention Makes an Immigrant Child More Dependent(129-144); Adriana Patino-Santos and Claudia Vallejo Rubinstein: Dealing with Multiculturalism in the Spanish classroom (145-162); Robi Kroflc: Multicultural Education in Slovenia (163-174); Mary Koustelini: Multicultural Classrooms: Inclusion without Integration? (175-186); Margaret Hearnden and Vanita Sundaram: Education for a Diverse Society: The Multicultural Classroom in the UK (187-198); Mustafa Yunus Eryaman, Salih Zeki Genc and Ebru Aktan: Perceptions of the EU and Democratic Values (199-218); Anna Liduma and Sandra Rone: Citizenship Education in the Multicultural Society of Latvia (219-224).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: