Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEvans, Rinelle
TitelPreparing pre-service teachers for multilingual classrooms - designing a multiple African language module.
QuelleIn: Journal for language teaching, 45 (2011) 2, S. 69-82
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 6; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-9570
ISBN02599570
SchlagwörterEmpirische Forschung; Curriculum; Unterrichtsplanung; Diversifikation; Fremdsprachenunterricht; Südafrika (Staat)
AbstractSouth African classrooms have become increasingly diverse and the shifting demographics of the instructional context have necessitated a change in the way preservice students are prepared for the linguistic and cultural diversity of their future classrooms. In response to this, undergraduates enrolled in the Faculty of Education at the University of Pretoria are now required to extend their personal language repertoire by acquiring a functional knowledge of words and appropriate phrases for instructional purposes in an African language (Afrikaans, Northern Sotho, Tswana or Zulu). A particular innovation of this new credit-bearing module has been the creation of a multimedia CD with visual and audio course content (read by native speakers). The module also offers a historical overview of the linguistic diversity encountered in especially urban classrooms as well as an appreciation of diversity in the pedagogical context. This article addresses the challenge and process of the curriculum design using the classic ADDIE model. It also documents student reaction to the compulsory module as well as their experience of language learning. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: