Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKohler, Jürgen
TitelEthics in higher education institutions and their governance - key issues.
QuelleIn: Leadership and governance in higher education. Supplemental volume, 2 (2012) 1, S. 25-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2191-5989
SchlagwörterGegenwart; Wissenschaft; Hochschulreform; Hochschule; Wissenschaftsethik; Aufgabe; Idee
AbstractThis article maps ethical challenges which typically occur in higher education institutions and which university leaders need to address, if possible preemptively. These challenges are grouped in two dimensions, i.e. by outlining issues of ethics with regard to teaching and research performance on the one hand and with regard to leadership and governance activities on the other, and are individually itemized by briefly illustrating their key features and scope of risk. In view of their characteristics, measures will be suggested which appear to be fit for preventing and remedying failure on standards of ethics. Exploring both these standards and the concrete measures and processes to implement and maintain appropriate ethics in teaching and research as well as in leadership and governance in detail must be left to specific articles. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Leadership and governance in higher education. Supplemental volume" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: