Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMayrath, Michael C. (Hrsg.); Clarke-Midura, Jody (Hrsg.); Robinson, Daniel H. (Hrsg.); Schraw, Gregory (Hrsg.)
TitelTechnology-based assessments for 21st century skills.
Theoretical and practical implications from modern research.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publ. (2012), IX, 386 S.Verfügbarkeit 
ReiheCurrent perspectives on cognition, learning, and instruction
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-61735-632-8; 978-1-61735-632-2
SchlagwörterBildung; Informationstechnologische Bildung; Kompetenz; Kognitiver Prozess; Kreativität; Problemlösen; Testtheorie; Testverfahren; Multimedia; Lernumgebung; Soziale Kompetenz; Lernkompetenz; Computerspiel; Lernspiel; Computerunterstütztes Verfahren; Technologiebasiertes Testen; Informationskompetenz; Kooperation; Leistungsmessung; Technik; Theorie; Zukunft; Online
AbstractIn this book, leading scholars from multiple disciplines present their latest research on how to best measure complex knowledge, skills, and abilities using technology-based assessments. All authors discuss theoretical and practical implications from their research and outline their visions for the future of technology-based assessments. Chapters Two through Seven discuss game-based or simulation-based assessments developed using the ECD [Evidence Centered Design] framework. In Chapter 8, the authors present 'Good Assessment for Twentyfirstcentury Education' (GATE) and outline a framework for using games as assessments. In Chapter 9, the authors present an architecture for game-based assessment and describe relationships of learning goals, cognitive demands, and domain and task features. Chapters 10 and 11 focus specifically on using technology to assess inquiry learning. In Chapters 12, 13, and 14, the authors use cognitive load theory as a framework for designing technology-based assessments. The volume concludes with two Chapters, which explore technology-based assessments at a meta-level. (DIPF/Orig./pr).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: