Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWiater, Werner (Hrsg.); Manschke, Doris (Hrsg.)
TitelTolerance and education in multicultural societies.
QuelleFrankfurt, Main u.a.: Lang (2011), 141 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-60716-4; 978-3-631-60716-9
SchlagwörterBildung; Kultur; Staatsbürgerliche Erziehung; Kulturdifferenz; Soziale Ungleichheit; Einstellung (Psy); Interkulturelle Kommunikation; Konflikt; Kulturelle Identität; Verhalten; Wahrnehmung; Soziale Integration; Bildungsangebot; Schule; Grundschule; Schulerfolg; Schülerleistung; Multikulturalität; Lernen; Ergänzungsunterricht; Deutsch; Mehrsprachigkeit; Chinesischunterricht; Slowakisch; Ungarisch; Ehre; Ethik; Toleranz; Menschenrechte; Migrationshintergrund; Rechtsprechung; Sozialer Status; Soziales Netzwerk; Völkerverständigung; Religion; Sozialkapital; Intervention; Minderheit; Europäischer Gerichtshof; Junger Erwachsener; Deutschland; Großbritannien; Lettland; Mittelmeerraum; Slowakei; Spanien
AbstractThis book examines the concepts of tolerance and education in multicultural societies. It focuses on different aspects of multiculturalism in these societies and considers possible conflicts and tensions as well as best-practice examples of co-existence among different cultural groups. Special emphasis is placed on educational issues and schools. The book incorporates the following contributions: [1.] Werner Wiater: Cultural background and educational achievement in Germany; [2.] Doris Manschke: Cultural differences in perception, reasoning, emotions, education and social relations in East and Western Countries; [3.] Gerwald Wallnöfer: Tolerance, religion and education; [4.] Alida Samusevica: Tolerance and citizenship dimension in the context of education in Latvia; [5.] Patricia Wiater: Legal conditions for cross-cultural understanding: The example of "hate speech"; [6.] Manfred Kwiran: How important is culture for ethos; [7.] Li Wei: Tensions and conflicts in socializational teaching of language and literacy in Chinese complementary schools in Britain; [8.] József Liszka: Thoughts about the "Bratislava ethnic model"; [9.] Christian Giordano: The culture of Mediterranean honor; [10]. Ma Paz Sandín Esteban, Ma Àngels Pavón Ferrer: Immigration, social support, and community from a relational perspective. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: