Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLeal Filho, Walter (Hrsg.)
TitelWorld trends in education for sustainable development.
QuelleFrankfurt, Main u.a.: Lang (2011), 462 S.Verfügbarkeit 
ReiheEnvironmental education, communication and sustainability. 32
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1434-3819
ISBN3-631-61956-1; 978-3-631-61956-8
SchlagwörterBildungsinhalt; Umweltbildung; Problemlösen; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Problemorientierter Unterricht; Bildende Kunst; Ingenieurwissenschaft; Technologie; Ethik; Umweltschutz; Buchführung; Energiewirtschaft; Konsumerziehung; Nachhaltige Entwicklung; Wirtschaftskunde; Architektur; Textil und Bekleidung; Tertiärbereich; Geisteswissenschaften; Hochschule; E-Learning; Praxisbericht; Projektbericht; Australien; Costa Rica; Indien; Italien; Kanada; USA
AbstractIt is widely acknowledged that sustainable development is a long-term goal, which both individuals and institutions (and countries!) need to pursue. This important theme is characterized by an intrinsic complexity, since it encompasses ecological or environmental considerations on the one hand, and economic matters, social influences and political frameworks on the other. This makes provisions in respect of education for sustainable development a particularly challenging task, but one which is feasible and achievable, provided the right elements are put into place. This book is an attempt to foster the cause of education for sustainable development, by documenting and disseminating experiences from different parts of the world, where learning for, about and through the principles of sustainability is taking place, in various sets and contexts, in both industrialized and developing nations. A special feature of this book is that it not only presents a wide range of philosophies, approaches, methods and analyses with respect to education for sustainable development across the world, but also documents and disseminates concrete case studies, which show how education for sustainable development may be realized in practice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: