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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFournier, Jean-Marc; Koske, Isabell
InstitutionOECD / Economics Department
TitelLess income inequality and more growth - are they compatible?
Part 7: The drivers of labour earnings inequality - an analysis based on conditional and unconditional quantile regressions.
Gefälligkeitsübersetzung: Sind geringere Einkommensungleichheit und mehr Wachstum kompatibel? Teil 7: Die Antriebskräfte der Ungleichheit der Arbeitseinkommen - eine Analyse auf der Grundlage abhängiger und unabhängiger Quantilregressionen.
QuelleParis (2012), 87 S.
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ReiheOECD Economics Department working papers. 930
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1815-1973
DOI10.1787/5k9h28s354hg-en
SchlagwörterSoziale Ungleichheit; Bildungsabschluss; Determinante; Messung; Einkommensunterschied; Gewerkschaftszugehörigkeit; Staatlicher Sektor; Lohn; Privatwirtschaft; Wirtschaftssektor; Wirtschaftswachstum; Arbeitsmarktpolitik; Zeitarbeit; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Australien; Belgien; Brasilien; Deutschland; Dänemark; Estland; Finnland; Frankreich; Griechenland; Irland; Island; Israel; Italien; Japan; Kanada; Luxemburg; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweden; Schweiz; Slowakei; Slowenien; Spanien; USA; Ungarn; Österreich
Abstract"Unconditional and conditional quantile regressions are used to explore the determinants of labour earnings at different parts of the distribution and, hence, the determinants of overall labour earnings inequality. The analysis combines several household surveys to provide comparable estimates for 32 countries. The empirical work suggests that, in general, a rise in the share of workers with an upper-secondary or post-secondary non-tertiary degree, a rise in trade union membership, a rise in the share of public employment and a rise in the share of workers on permanent contracts are associated with a narrowing of the earnings distribution. By contrast, a shift in the sector composition of the economy is not found to have a large impact on overall earnings inequality. As for tertiary education, the impact remains ambiguous as there are several offsetting forces." (Author's abstract, IAB-Doku). Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Querschnitt. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2007 bis 2007.
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2012/3
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