Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKrummheuer, Götz
TitelRepresentation of the notion 'learning-as-participation' in everyday situations of mathematics classes.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 1, S. 81-90
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-010-0294-1
SchlagwörterSoziale Interaktion; Primarbereich
AbstractIt will be argued that the recent discussion about "learning-as-participation" is primarily led rather on an abstract level and therefore needs specific mathematics classroom research in order to substantiate how these general theoretical perspectives are represented in social practices at school. Blumer's differentiation between "sensitizing concepts" and "definite concepts" in theories of social science that had been adapted to everyday classroom situations of teaching and learning mathematics will be applied in order to develop an empirically definitive concept for the description of forms of participation that facilitate the learning of mathematics.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: