Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionDaigaku-Kyoiku-Kenkyu-Senta (Higashihiroshima); Hiroshima-Daigaku; International Conference on the Changing Academic Profession Project (4, 2010, Higashi-Hiroshima)
TitelThe changing academic profession in international and quantitative perspectives.
A focus on teaching & research activities. Report of the International Conference on the Changing Academic Profession Project, 2010.
QuelleHigashi-Hiroshima: RIHE (2010), I, 244 S.Verfügbarkeit 
ReiheRIHE international seminar reports. 15
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN4-902808-60-9; 978-4-902808-60-5
SchlagwörterForschung; Wissensgesellschaft; Leistungsfähigkeit; Lehren; Geschlecht; Arbeitsbedingungen; Produktivität; Berufsbild; Hochschulbildung; Fachbereich; Hochschulpolitik; Hochschullehrer; Professur; Hochschullehre; Statistik; Hochschule; Internationaler Vergleich; Alter; Anerkennung; Konferenzschrift; Tagungsbericht; Forschungsstätte; Institution; Private Trägerschaft; Verwaltung; Forscher; Australien; China; Deutschland; Hongkong; Italien; Japan; Korea; Malaysia; Mexiko; Südafrika (Staat); USA
AbstractThis conference was the fourth and final conference to be held in Hiroshima as part of the Changing Academic Profession (CAP) Project. At the conference, 15 speakers from 9 countries made presentations... The major theme was proposed to focus mainly on the teaching and research activities of the academic profession in each country, mainly based on the major findings from the national surveys of 2007-2008. In reality, the presentations and discussion covered more diverse topics and included, - the relationship between teaching, research, and learning, - an analysis of research productivity, - the correlation between teaching, research and administration, and - the special factors contributing to service activities. All these topics were touched on at diverse levels and from a range of perspectives. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: