Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMulvey, Bern; Winskowski, Christine; Comer, Keith
TitelUniversity accreditation developments in Japan.
Matching or moving beyond the US process?
QuelleIn: Higher education policy, 24 (2011) 4, S. 535-553Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2011.12
SchlagwörterAkkreditierung; Hochschulsystem; Ausland; Japan; USA
AbstractAs of 2004, all universities in Japan must submit to an external accreditation evaluation, to be repeated every 7 years. The universities are to receive detailed written assessments in multiple categories from one of four official accrediting agencies. These assessments are to be publicized. The universities also receive grades: pass, probation, and fail. These reforms, 18 years in the making, were initially intended to imitate practices in the US. However, the changes to Japan's university accreditation practices have gone beyond mimicry; indeed, by incorporating aspects of the Bologna process in Europe, they may even point to the future of US accreditation.(HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: