Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Davis, John M.; Broitman, Jessica |
---|---|
Sonst. Personen | Semrud-Clikeman, Margaret (Vorw.) |
Titel | Nonverbal learning disabilities in children. Bridging the gap between science and practice. |
Quelle | New York, NY u.a.: Springer (2011), XV, 128 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Beigaben | Tabellen; Literatur- und URL-Angaben S. 101-121 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4419-8212-4; 978-1-4419-8212-4 |
DOI | 10.1007/978-1-4419-8213-1 |
Schlagwörter | Aufmerksamkeit; Autismus; Entwicklungsstörung; Kognitiver Prozess; Verhaltenstraining; Diagnostik; Soziale Interaktion; Familie; Förderung; Kind; Schule; Motorische Störung; Verhaltensauffälligkeit; Lernumgebung; Soziale Kompetenz; Lernbehinderung; Lernschwierigkeit; Neurobiologie; Psychopathologie; Psychotherapie; Therapie; Ätiologie; Visuelle Wahrnehmung; Neuropsychologie; Definition; Intervention; Modell; Problem; Typologie; USA |
Abstract | [This book] offers a well-rounded understanding of NVLD, placing it within the context of other developmental disorders, most notably high-functioning autism and Asperger's syndrome. The most current genetic, environmental, and neurobiological theories of and research into the causes of NVLD (e.g., the "white matter model"), in-depth diagnostic methods, and quality interventions are examined. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |