Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSweller, John; Ayres, Paul; Kalyuga, Slava
TitelCognitive load theory.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2011), XVI, 274 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheExplorations in the learning sciences, instructional systems and performance technologies. 1
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 243-261
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Klappentext
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-8125-X; 978-1-4419-8125-7
DOI10.1007/978-1-4419-8126-4
SchlagwörterWissen; Arbeitsgedächtnis; Aufmerksamkeit; Gedächtnis; Kognition; Langzeitgedächtnis; Mediendidaktik; Multimedia; Lernen; Lerntheorie; Lernumgebung; Wissenserwerb; Beispiel; Unterrichtsgestaltung; Computerunterstützter Unterricht; Interaktives Lernen; Evolution; Gesprochene Sprache; Textverständnis; Fremdsprachenunterricht; Mathematikunterricht; Messung; Theorie; Vorwissen; Informationsverarbeitung
AbstractThis book offers a novel, evolutionary-based perspective on the cognitive architecture that informs instructional design. By conceptualizing biological evolution as an information processing system and relating it to human cognitive processes, cognitive load theory bypasses many core assumptions of traditional learning theories. Its focus on the aspects of human cognitive architecture that are relevant to learning and instruction (particularly regarding the functions of long-term and working memory) puts the emphasis on domain-specific rather than general learning, resulting in a clearer understanding of educational design and a basis for more effective instructional methods. Coverage includes: 1. The analogy between evolution by natural selection and human cognition; 2. Categories of cognitive load and their interactions in learning; 3. Strategies for measuring cognitive load; 4. Cognitive load effects and how they lead to educational innovation; 5. Instructional design principles resulting from cognitive load theory. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: