Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSaleh, Issa M. (Hrsg.); Khine, Myint Swe (Hrsg.)
TitelPractitioner research in teacher education.
Theory and best practices.
QuelleFrankfurt, Main u.a.: Lang (2011), VII, 338 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN3-631-60328-2; 978-3-631-60328-4
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Methodologie; Selbstevaluation; Unterrichtsbeobachtung; Armut; Australien; Ethik; Grundschule; Kanada; Lehrer; Lehrerfortbildung; Malaysia; Modell; Neuseeland; Österreich; Professionalisierung; Qualität; Schottland; Schüler; Schule; Schulleitung; Unterricht; Curriculumentwicklung; Lehramtsstudent; USA; Fallstudie; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Unterrichtsbeobachtung; Unterrichtsforschung; Methodologie; Berufserfahrung; Forschungsprozess; Selbststudium; Fachwissen; Selbstevaluation; Heterogenität; Wissenschaftliche Weiterbildung; Empirische Forschung; Lehr-Lern-Forschung; Wissensmanagement; Schule; Schulleitung; Grundschule; Sekundarbereich; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Fachwissen; Lehr-Lern-Forschung; Lernprozess; Forschendes Lernen; Curriculumentwicklung; Unterrichtsforschung; Unterricht; Englisch als Zweitsprache; Ethik; Armut; Berufserfahrung; Professionalisierung; Selbststudium; Wissenschaftliche Weiterbildung; Forschungsprozess; Heterogenität; Modell; Portfolio; Qualität; Forschungsstätte; Ethnische Minderheit; Forscher; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Wissensmanagement; Australien; Kanada; Malaysia; Neuseeland; OECD-Staaten; Schottland; USA; Österreich
AbstractOver the past decade there has been increased interest in teachers' investigation of their own practice in their classrooms. Practitioner research is not a new concept in education and many teachers have attempted to enact and study their own practices with the view of improving teaching effectiveness. However, the findings of many of these studies are often not treated seriously by education scholars and policymakers, and not disseminated to others. In fact, the research process is perceived more as a professional development exercise for teachers to improve upon their own practices. Despite these criticisms, there is growing support for getting teachers to study their practices in the context of their own classrooms. This book has the potential of generating knowledge that not only informs and shapes teachers' practices and professional development, but also makes the stakeholders aware of critical education issues. Distinct from action research, practitioner research provides the platform for teachers to try out ideas in practice as a means of improvement and of increasing knowledge about curriculum, teaching, and learning, and the ways of transforming them. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: