Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBreidbach, Stephan (Hrsg.); Elsner, Daniela (Hrsg.); Young, Andrea (Hrsg.)
TitelLanguage awareness in teacher education.
Cultural-political and social-educational perspectives.
QuelleFrankfurt, Main: Lang (2011), 281 S.Verfügbarkeit 
ReiheMehrsprachigkeit in Schule und Unterricht. 13
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1619-599X
ISBN3-631-61464-0; 978-3-631-61464-8
SchlagwörterKommunikation; Schule; Grundschule; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Lernmethode; Sprachkompetenz; Unterrichtssprache; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Zweitsprache; Englischunterricht; Französischunterricht; Muttersprache; Soziokulturelle Bedingung; Sprachpolitik; Asiat; Ethnische Minderheit; Baskenland; China; Deutschland; England; Finnland; Hongkong; Japan; Katalonien; Portugal; Schottland; Spanien; Türkei
AbstractTeaching language and teaching with languages is what is called for in contemporary classrooms, be they language classrooms or otherwise. When the learners' plurilingualism and societies' multilingualism have social, cultural or political implications, becoming aware of language matters is a necessity both for non-specialist teachers and language teachers alike. This book thus presents a variety of research-based perspectives on the cultural-political and social-educational domains of language awareness. Context, both historical, socio-economic, political and cultural has an undeniable impact on language attitudes and awareness, and the variety of different contexts contained in this volume - the Basque County, Catalonia (Spain), England (UK), Finland, Germany, Hong Kong (China), Japan, Portugal, Scotland (UK), and Turkey - testifies to this. As each chapter outlines the specificities and the impact of context upon language policies, attitudes and beliefs, the authors in this book focus on language awareness as a multi-faceted concept fit to play a major role in the reform processes of teacher education in the 21st century. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: