Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGrant, Carl A. (Hrsg.); Portera, Agostino (Hrsg.)
TitelIntercultural and multicultural education.
Enhancing global interconnectedness. 1. publ.
QuelleNew York, NY u.a.: Routledge (2011), XII, 351 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in education. 39
BeigabenTabellen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-87674-5; 978-0-415-87674-2
SchlagwörterStaatsbürgerliche Erziehung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Kind; Transnationale Kultur; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Multikulturalität; Multikulturelle Gesellschaft; Curriculum; Inklusion; Sozialpolitik; Transformation; Hochschulbildung; Kooperation; Ausländer; Afrika; Asien; Australien; Chile; China; Deutschland; Europa; Griechenland; Japan; Malaysia; Mexiko; Nordamerika; Osteuropa; Pakistan; Skandinavien; Spanien; Südafrika (Staat); Südamerika; Taiwan; USA
AbstractBy addressing intercultural and multicultural education in a global context, this volume brings together the dynamic discussions and lively debate of intercultural and multicultural education taking place across the world. Not content with discussion of theory or practice at the expense of the other, this collection of essays embodies dialogical praxis by weaving together a variety of epistemologies, ideologies, historical circumstances, pedagogies, policy approaches, curricula, and personal narratives. Contributors take readers to the countries, schools, and nongovernmental agencies where intercultural education and multicultural education, either collectively or singularly, are active (often central) concepts or practices in the daily educational undertaking and discourse of society. Readers are also informed about how intercultural education and/or multicultural education within a country came to be and will learn about the debates over intercultural education and/or multicultural education at both the government and local level. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: