Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenRotberg, Iris C. (Hrsg.)
TitelBalancing change and tradition in global education reform.
2. ed.
QuelleLanham, Md. u.a.: Rowman & Littlefield Education (2010), XV, 439 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation. Policy and reform
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-60709-501-7; 978-1-60709-501-9
SchlagwörterGesellschaft; Bildungspolitik; Bildungsreform; Sozialhilfe; Multikulturalität; Individualismus; Armut; Gleichheit; Wettbewerb; Internationaler Vergleich; Innovation; Zentralisierung; Afrika; Asien; Australien; Chile; China; Deutschland; England; Europa; Frankreich; Gemeinschaft Unabhängiger Staaten; Israel; Japan; Kanada; Neuseeland; Nordamerika; Schweden; Singapur; Südafrika (Staat); Südamerika; Türkei; USA
Abstract[The editor] brings together, in one accessible source, current education reforms in 16 countries, written and analyzed by experts in the field. This book offers: education reform in a wide range of countries selected to represent diverse societies and education systems; a unique analysis of how education reformers respond to rapidly changing societies and increased demand for education in the face of limited resources; case studies showing the difficult tradeoffs countries make as they attempt to implement change, all in the context of historical antecedents, values, and political structures that facilitate or constrain their reform efforts; a book that goes beyond myths and stereotypes and describes how countries address global pressures, immigration patterns, and increasing gaps in socioeconomic levels; description of political and economic pressures that determine a country's policies concerning equality of educational opportunity, access to higher education, student testing and tracking, teacher accountability, decentralization, school choice, and innovation; an invaluable resource for policymakers, faculty, students, and the general public who are interested in how decisions made about the education system will ultimately affect the quality of education, educational access, and social justice. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: