Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Löber, Johanna |
---|---|
Titel | Now Everything is Different. Learning about 9/11 via a Poem Written by an American Child. |
Quelle | In: Der fremdsprachliche Unterricht. Englisch, 45 (2011) 111, S. 10-14 |
Beigaben | Abbildungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0945-1250 |
Schlagwörter | Gewalt; Konflikt; Schuljahr 06; Schuljahr 07; Sekundarstufe I; Affektives Lernen; Unterrichtseinheit; Gedicht; Englischunterricht; Landeskunde; Geschichte (Histor); Bild; Politik; USA |
Abstract | The proposed unit sets out to enable students to deal with difficult emotions resulting from 9/11 and other critical incidents. Based on a poem, the students are encouraged to transform emotions into an illustration which is presented to the class audience. Implicitly, the unit introduces younger learners to the creative and meaningful interpretation of short pieces of literature. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2011/4 |