Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKoutselini, Mary
TitelThe Financial Crisis in the Light of Modern - Meta Modern Discourse: Re-Conceptualising the Modern Knowledge and Financing System.
QuelleIn: Journal of social science education, 9 (2010) 2, S. 26-31Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293; 1628-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v9-i2-1120
SchlagwörterFachdidaktik; Ethik; Moderne; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Finanzen; Finanzmarkt; Wirtschaftserziehung; Krise; Europäische Union
AbstractThe main aim of this paper is to contribute to the debate on today´s financial crisis through the Modern- Meta Modern discourse. It is argued that the debate of the financial crisis cannot be reduced solely to economic causes and that the deeper causes of the crisis are mainly philosophical, ethical, educational, and social. Most of the already proposed antidotes for today´s financial crisis (i.e. enhancement of the domestic financial system, emerging market and innovative products, better control of the financing system) ignore the deeper moral and educational crisis of modernity that places the responsibility for the financial crisis on citizens and their lack of savings. Meta-modernity opposes viewing citizens as consumers, as depersonalised, technically controlled objects of the financial and political system. It seeks more ethical standards in business, education, and politics and it encourages developing new perspectives for evaluating the financial practices. Meta-modern discourse supports the view that the financial crisis is a direct result of prioritising the interests of the power holders - banks and financial enterprises - at the expense of citizens' well-being and value-based questions (Original übernommen Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: