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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAmmon, Ulrich (Hrsg.); Darquennes, Jeroen (Hrsg.); Wright, Sue (Hrsg.)
TitelFremdsprachen an den Schulen der Europäischen Union.
Gefälligkeitsübersetzung: Foreign languqages in the schools of the European Union.
QuelleBerlin: de Gruyter (2010), IX, 366 S.Verfügbarkeit 
ReiheSociolinguistica. 24
Sprachedeutsch; englisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN0933-1883
ISBN978-3-11-022331-6
SchlagwörterBildungspolitik; Schule; Sekundarbereich; Fremdsprachenunterricht; Nachfolgestaat; Nachsozialistische Gesellschaft; Europäische Union; Baltikum; Deutschland; Estland; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Irland; Luxemburg; Niederlande; Schweden; Sowjetunion; Spanien; Tschechische Republik; Ungarn; Österreich
Abstract"This yearbook deals with language problems in Europe, especially with the conditions and consequences of Europe's economic and political integration. Each volume is dedicated to a particular topic, but contains also book reviews, reports on the sociolinguistic research in individual countries, and a comprehensive bibliography on new sociolinguistic publications in Europe." (author's abstract). Inhalt/ Contents/ Sommaire: Vorwort/ Preface/ Préface (VII-IX); Jean-Jacques Weber: Foreign language provision at secondary level in Luxembourg (1-12); Mart Rannut: Instruction in foreign languages at the secondary school level in Estonia (13-24); Tarja Nikula, Sari Pöyhönen, Ari Huhta, Raili Hildén: When MT+2 is not enough: Tensions within foreign language education in Finland (25-42); Vitek Dovalil: Sind zwei Fremdsprachen in der Tschechischen Republik realistisch? Zu den aktuellen Problemen der tschechischen Spracherwerbsplanung (43-60); Edit H. Kontra, Csilla Bartha: Foreign language education in Hungary: Concerns and controversies (61-84); Kenneth Hyltenstam, Rakel Österberg: Foreign language provision at secondary level in Sweden (85-100); Theo van Els, Dirk Tuin: Foreign languages in Dutch secondary education (101-119); Cristina Escobar Urmeneta, Luci Nussbaum: Politiques, pratiques et perspectives de l'éducation linguistique en Espagne (120-133); Sandro M. Moraldo: Die Fremdsprachen an den Schulen Italiens im Kontext einer europäischen Bildungspolitik (134-152); Rudolf De Cillia, Hans-Jürgen Krumm: Fremdsprachenunterricht in Österreich (153-169); Jürgen Quetz: Auf dem Weg zur fremdsprachlichen Monokultur? Fremdsprachen an den Schulen der Bundesrepublik Deutschland (170-186); Odile Schneider-Mizony: Politique de l'enseignement des langues vivantes dans la France du IIIe millénaire (187-203); Robert Gould, Tanya Riordan: Learning modern foreign languages in England and Wales (204-219); Berichte über Länder, Forschungszentren und Konferenzen/Reports on Countries, Research Centres and Conferences/Reports sur les pays, centres de recherche et conférences: Helen Kelly-Holmes: Sociolinguistics in Ireland: A profile (220-230); Besprechungen/Reviews/Comptes rendus (231-252).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2011/3
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