Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOrganisation for Economic Co-operation and Development. Secretary-General
TitelPISA 2009 results. 4. What makes a school successful? Resources, policies and practices.
QuelleParis: OECD (2010), 304 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProgramme for International Student Assessment
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 109-112
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1990-8539; 1996-3777
ISBN92-64-09148-3; 92-64-09155-6; 978-92-64-09148-1; 978-92-64-09155-9
DOI10.1787/9789264091559-en
SchlagwörterAutonomie; Schulpolitik; Schule; Schulsystem; Schulwahl; Schulleitung; Schulorganisation; Schulkultur; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulleistung; Schülerleistung; Lernumgebung; Lesekompetenz; Steuerung; Internationaler Vergleich; Auslese; Ausstattung; Leistungsmessung; Rechenschaftslegung; PISA (Programme for International Student Assessment); OECD-Staaten
AbstractThis volume of PISA 2009 results examines how human, financial and material resources, and education policies and practices shape learning outcomes. Following an introduction to PISA and a Reader's Guide explaining how to interpret the data, Chapter 1 presents a summary of features shared by "successful" school systems. Chapter 2 details how resources, policies and practices relate to student performance. Chapter 3 provides detailed descriptions and in-depth analyses of selected organisational features (how students are sorted into grades, schools, and programmes, school autonomy, etc.) of schools and systems and how those aspects affect performance. Chapter 4 describes and analyzes key aspects of the learning environment (behaviours, discipline, parental involvement, school leadership, etc.) and how they affect performance. The final chapter discusses the policy implications of the findings. Annexes provide detailed statistical data and technical background. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: