Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Smith, Peter K. (Hrsg.); Hart, Craig H. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The Wiley-Blackwell handbook of childhood social development. 2. ed. |
Quelle | Malden, MA u.a.: Wiley-Blackwell (2011), XIV, 698 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Wiley-Blackwell handbooks of developmental psychology |
Beigaben | Illustrationen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4051-9679-3; 978-1-4051-9679-6 |
DOI | 10.1002/9781444390933 |
Schlagwörter | Umwelteinfluss; Aggression; Bindung; Denken; Emotion; Entwicklungspsychologie; Kognition; Temperament; Ethnizität; Kultureinfluss; Soziale Beziehung; Soziale Entwicklung; Soziale Interaktion; Sozialisation; Frühe Kindheit; Kindheit; Familie; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Kind; Kind-Eltern-Beziehung; Vorschulalter; Spiel; Mobbing; Soziale Kompetenz; Soziales Lernen; Soziales Verhalten; Peer Group; Rasse; Moral; Entwicklungsland; Sozialer Status; Wettbewerb; Neuropsychologie; Behinderung; Grundschulalter; Handbuch; Intervention; Kooperation; Nachschlagewerk; Welt; Asiat; Hispanoamerikaner; Migrant; USA |
Abstract | [This handbook] presents an... overview of research and theory concerning a child's social development from pre-school age to the onset of adolescence. ... [It] includes comprehensive coverage of a range of disciplinary perspectives; offers all new chapters on children and the environment, cultural influences, history of childhood, interventions, and neuropsychological perspectives and represents an essential resource for students and researchers of childhood social development. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/2 |