Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenVerschaffel, Lieven (Hrsg.); De Corte, Erik (Hrsg.); Jong, Ton de (Hrsg.); Elen, Jan (Hrsg.)
TitelUse of representations in reasoning and problem solving.
Analysis and improvement.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2010), IX, 260 S.Verfügbarkeit 
ReiheNew perspectives on learning and instruction
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-55674-0; 978-0-415-55674-3
SchlagwörterEmpirische Forschung; Stochastik; Gedächtnis; Kognitiver Prozess; Lernpsychologie; Problemlösen; Wissensrepräsentation; Hypertext; Sekundarbereich; Schüler; Lernen; Wissenserwerb; Computerunterstützter Unterricht; Unterricht; Argumentation; Textverständnis; Bild; Visualisieren; Lesen; Algebra; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Modell; Informationsverarbeitung
AbstractWithin an increasingly multimedia focused society, the use of external representations in learning, teaching and communication has increased dramatically. Whether in the classroom, university or workplace, there is a growing requirement to use and interpret a large variety of external representational forms and tools for knowledge acquisition, problem solving, and to communicate with others. ... The contributions in this book explore: 1. How we can theorise the relationship between processing internal and external representations; 2. What perceptual and cognitive restraints can affect the use of external representations; 3. How individual differences affect the use of external representations; 4. How we can combine external representations to maximise their impact; 5. How we can adapt representational tools for individual differences. Using empirical research findings to take a fresh look at the processes that take place when learning via external representations, this book is essential reading for all those undertaking postgraduate study and research in the fields of educational and instructional psychology, instructional design and mathematics and science education. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: