Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenShute, Valerie J. (Hrsg.); Becker, Betsy Jane (Hrsg.)
TitelInnovative assessment for the 21st century.
Supporting educational needs.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2010), XI, 257 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN1-4419-6529-7; 978-1-4419-6529-5
DOI10.1007/978-1-4419-6530-1
SchlagwörterBeobachtung; Empirische Forschung; Evaluation; Forschung; Forschungsdesign; Methodologie; Gesellschaft; Testanwendung; Soziale Interaktion; Digitale Medien; Elektronische Medien; Neue Technologien; Bildungsstandards; Bildungsertrag; Schule; Lehrer; Lernerfolg; Datenanalyse; Computerunterstütztes Verfahren; Management; 21. Jahrhundert; Evidenz; Innovation; Leistungsmessung; Qualitätssicherung; Asien; Nepal; Nordamerika; USA
AbstractAssessment continues to take center stage in contemporary education, not merely for the data themselves, but for what they can tell us about students and their instructors - and even more important, about educational domains that need upgrading. Success in the technology-driven modern world increasingly depends on new competencies (many of which have yet to be fully identified), requiring new methods for their accurate measurement. [The book] asks readers to rethink the way assessment is conducted and competencies are defined, placing the process in the context of lifelong learning across subject domains. This forward-looking dialogue between contributors in education research, practice, and policy examines a range of specific assessment issues, technologies to address these needs, and larger policy concerns. Chapters focus on the most pressing goals and challenges facing the field today, including: - Using assessment to strengthen learning. - Recognizing the "natural" role of assessment in everyday life. - Creating an assessment culture in the schools. - Improving assessment through evidence-based methods. - Assessing competencies based in new media and technologies. - Making assessment relevant to students and faculty. [It] is a finely detailed blueprint for researchers in education and cognition, as well as for psychometricians in private and government agencies. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: